dimecres, 24 de maig del 2017

VALORS A LA CLASSE DELS ZOMBIS

ELS DIMECRES  MENTRE UNA PART DE L'ALUMNAT FA L'ASSIGNATURA DE RELIGIÓ ALTRES COMPANYS DESENVOLUPEN L'ACTIVITAT DE VALORS.

EN OCASIONS US EXPLICAREM QUÈ FEIM EN AQUESTA ESTONETA PERQUÈ PUGUEU ENTENDRE MÉS BÉ EN QUÈ CONSISTEIX AQUESTA SESSIÓ. 
AIXÍ I TOT ACLARIR-VOS QUE AQUESTA MANERA DE FER FEINA ÉS PART DE LA NOSTRA METODOLOGIA DURANT TOT EL TEMPS ESCOLAR, NO NOMÉS EN AQUEST MOMENT EN CONCRET. PERÒ DURANT AQUESTA SESSIÓ TREBALLAM MÉS ESPECÍFICAMENT AQUEST TEMA AMB VÍDEOS, CONTES, NARRACIONS...

 EDUCAR EN VALORS I AMB EDUCACIÓ EMOCIONAL CONSISTEIX EN QUÈ ELS INFANTS VAGIN CONEIXENT ELS SEUS DRETS, PERÒ TAMBÉ ELS SEUS DEURES, SÀPIGUEN EXERCIR-LOS, FER-SE RESPONSABLES DE LES SEVES ACCIONS I COMENÇAR A FER UNA EXERCICI MOLT MOLT COMPLEX EN LA SEVA EDAT TAN JOVE: COMENÇAR A RENUNCIAR ALGUNA VEGADA AL BÉ INDIVIDUAL QUAN AQUEST DIFICULTA O POT FERIR EL BÉ COMÚ I QUE VAGIN ADQUIRINT UNA MIRADA CRITICA PER ANAR ACONSEGUIR UN MÓN CADA COP MÉS JUST. 

UFFFF!!! QUINA TASCA!!!. GENS FÀCIL I MÉS A MÉS EN LA SOCIETAT EN QUE VIVIM. IDO AQUESTA ÉS PART DE LA NOSTRA RESPONSABILITAT COM A PARES, COM A MESTRES, COM A ADULTS.... AJUDAR-LOS A QUE PUGUIN SER MILLOR PERSONES .
US DEIXAM AMB AQUESTA REFLEXIÓ D'EN MAHATMA GANDHI PERQUÈ ELS VALORS ENS SERVEIXEN PER GRANS I PETITS....

Imagen relacionada"Puesto que yo soy imperfecto y necessito la tolerancia y la bondad de los demás, también he de tolerar los defectos del mundo hasta que pueda encontrar el secreto que me permita ponerles remedio"





          " EL LLAGOST I LA MARIETA"             
TOTES LES BROMES SEMPRE SÓN DIVERTIDES? REFLEXIÓ DE COM EN OCASIONS UN FET QUE ET POT PARÈIXER MOLT DIVERTIT PER ALTRES PERSONES NO HO ÉS TANT. 
HEM XERRAT I COMENTAT QUINES ESTRATÈGIES PUC CERCAR, INVENTAR O PENSAR PER ATURAR A  ALGÚ QUE FA DE MANERA CONTINUADA UNA COSA QUE NO ENS AGRADA I QUE PRENGUI CONSCIÈNCIA DE LA SEVA PRÒPIA ACTUACIÓ PERQUÈ NO HO TORNI A FER.
PER ACABAR LA SESSIÓ DE MANERA VOLUNTÀRIA EXPRESSAM QUE HEM APRÈS O AMB QUINA PART  DEL CURT QUE HEM VISUALITZAT EM VULL QUEDAR. 



          " PIPER LO MÁS TIERNO"             

AVUI HEM RAONAT A PARTIR D'AQUEST CURT SOBRE SUPERAR LES NOSTRES PORS I COM PODEM APRENDRE DELS ALTRES . QUAN HO ACONSEGUIM LES RECOMPENSES PODEN SER MOLT SATISFACTÒRIES.


          " PER QUATRE CANTONADES DE NO RES"             
COM DE VEGADES LES DIFERÈNCIES ENS PODEN MARCAR MOLT I COM DE TOT D'UNA CERCAM SOLUCIONS RÀPIDES I AMB CONSEQÜÈNCIES QUE PODEN FERIR. LLAVORS INTENTAR CERCAR ALTRES ALTERNATIVES A ON TOTHOM PUGUI CONVIURE BÉ SENSE HAVER DE RENUNCIAR A LES SEVES IDENTITATS.


                        " PARAULES DOLCES"                         
AQUESTA VEGADA HEM DEIXAT PAS A UNA LECTURA EN QUÈ ENS HEM TROBAT IDENTIFICATS QUAN MOLTES VEGADES VOLEM DIR COSES I LES PERSONES DEL NOSTRE VOLTANT PER UNA COSA O PER L'ALTRE NO SEMPRE ENS PODEN ATENDRE.
COM AQUEST FET ENS PASSA FACTURA I EN OCASIONS AIXÒ ENS FA POSAR TRISTES, DE VEGADES ENFADATS O INCLÒS ENS SENTIM MALAMENT AMB AQUELLS QUE PENSAM QUE ENS ESTIMEM.
LLAVORS LES PARAULES DOLCES ENS AJUDEN A TENIR BONES CONSEQÜÈNCIES I A SENTIR-NOS MILLOR.

PER ACABAR HEM DUÏT A TERME UNA DINÀMICA  " PARAULES DOLCES". 
A UN PAPERET QUE JA DUIA ESCRIT EL NOM D'UN COMPANY. L'HEM AGAFAT DE MANERA FORTUÏTA. HEM ESCRIT UNA PARAULA DOLÇA I LI HEM LLEGIT EN VEU ALTA.

                        " DINAR PER A DOS"                         
EL DESIG DE VOLER UNA MATEIXA COSA I NO COMPRENDRE QUE PODEM CERCAR ALTRES OPCIONS. COM AL MATEIX MOMENT EL NOSTRE VOLTANT TAMBÉ ES POT VEURE AFECTAT I POT PATIR SENSE TENIR CULPA.
LLAVORS REFLEXIONAR INTENTANT CERCAR SOLUCIONS PER SER MÉS FLEXIBLES I COMPARTIR ALTRES ALTERNATIVES VIVINT MÉS TRANQUILS.


                        " MEDITACIÓN: LA MOSCA"                         
COM PODEM PERDRE ELS NIRVIS I EL QUE AIXÒ DE VEGADES ENS PROVOCA.  COM PODEM CONTROLAR MÉS EL NOSTRE COS MITJANÇANT LA RESPIRACIÓ I LA CONCENTRACIÓ. PODEM IMAGINAR SITUACIONS MÉS GUAPES I AGRADABLES PER ENGANAR EL CERVELL I POSAR-NOS MÉS TRANQUILS. 
XERRAM QUÈ ENS PASSA DAVANT DE MOMENTS EN ELS QUALS ENS POSAM NIRVIOSOS I QUINES COSES FEIM PER TRANQUIL·LITZAR-NOS.



                                  " MARMOTES"                              

HEM REFLEXIONAT SOBRE COM DE VEGADES FEIM COSES I ACTES SENSE DONAR-NOS COMPTA I COM MOLESTEN A LA RESTA DE PERSONES DEL NOSTRE VOLTANT.
AL MATEIX MOMENT QUAN LA PACIÈNCIA S'ACAVA HEM D'INTENTAR CERCAR UNA SOLUCIÓ QUE EVITI AL MÀXIM POSSIBLE LA VIOLÈNCIA.

                                  " EL PONT"                              

INICIAM LA VISUALITZACIÓ D'UN CURT MOLT SENZILL I ANAM FENT TURADETES I PETITES PEGUNTES. TAMBÉ INTENTAM PREVEURE QUÈ FARIA EL PERSONATGE DAVANT AQUELLA ACTUACIÓ. COL·LOCAR-NOS NOSALTRES I TRASPASSAR LA SITUACIÓ IMAGINÀRIA A MOMENTS REALS QUE NOSALTRES PUGUEM HAVER VISCUT I REFLEXIONAR SOBRE LA SITUACIÓ.


                                 ZOMBIS 5'10'16                              


CLICA PER VEURE MÉS FOTOS

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

VÍDEO FI DE CURS 3R