D'UNA MANERA MOLT RESUMIDA US VOLEM
CONTAR QUE LA FILOSOFIA TREBALLA L'EDUCACIÓ REFLEXIVA, LES
HABILITATS COGNITIVES I L'ESTRETA RELACIÓ ENTRE PENSAMENT I LLENGUATGE.
A MÉS A MÉS DESENVOLUPA ALGUNES
HABILITATS DE PENSAMENT ENTRE ELLES:
- HABILITATS DE
RECERCA.
- HABILITATS DE CONCEPTUALITZACIÓ I ANÀLISI.
-
HABILITATS DE RAONAMENT.
-
HABILITATS DE COMUNICACIÓ, TRADUCCIÓ I FORMULACIÓ.
AQUESTES HABILITATS ES TREBALLEN MITJANÇANT:
- ELS JOCS
I LES ACTIVITATS LÚDIQUES.
-
ELS CONTES POPULARS I TRADICIONALS
- L'EDUCACIÓ PER
L'ART.
SI VOLEU SABER MÉS SOBRE FILOSOFIA 3/18 CLICAU L'ENLLAÇ
QUÈ ÉS FILOSOFIA 3/18?
DURANT AQUEST TRIMESTRE US ANIREM EXPOSANT CADA UNA DE LES SESSIONS QUE ANIREM DESENVOLUPANT.
LES MÉS ACTUALS ES TROBARAN A LA PART SUPERIOR. PER TANT PER VEURE LES MÉS ANTIGUES US HAUREU DE DESPLAÇAR CAP AL FINAL DE LA PUBLICACIÓ.
JOC: QUI ÉS QUI?.
AQUEST ÉS EL FAMÓS JOC D’ENDEVINAR A UNA PERSONA MITJANÇANT PREGUNTES EN QUÈ NOMÉS PODEM RESPONDRE Sí O NO.
PER ESCRIT PER TREBALL COOPERATIU
QUADRE: LES ESCALES EN ARC DE FOC TRAVESSANT EL BLAU.
3ª SESSIÓ: L'AUTOAVALUACIÓ . FEIM UN PETIT RESPÀS DE TOTES LES ACTIVITATS QUE HEM DESENVOLUPAT PER DURA A TERME L'ANALISI DEL QUADRE D'EN JOAN MIRÓ.
MOSTRAM DUES IMATGES DE LA MAR ( UNA CALMADA I UNA ALTRA NERVIOSA). CADA INFANT TRIA AQUELLA AMB LA QUE A LES SESSIONS S'HA TROBAT MÉS IDENTIFICAT. HA D'EXPLICAR PERQUÈ L'HA TRIADA.
2ª SESSIÓ: L'AUTORETRACTE: MOSTRAM EL QUADRE EN TOTA LA SEVA COMPOSICIÓ. XERRAM UN POC DE LES SEVES CARACTERÍSTIQUES: COLORS, FORMES, SI ENCARA PENSAM LES MATEIXES OPINIOS DE LA DARRERA SESSIÓ O HEM CANVIAT, QUI PENSAM ÉS EL SEU AUTOR....
A PARTIR D'AQUÍ SORGEIXEN DIFERENTS SUGGERÈNCIES COM: PICASSO, MIRÓ, KANDINSKI...
VERIFICAM QUE EL PINTOR ÉS EN : JOAN MIRÓ.
OBSERVAM ALGUNES IMATGES SOBRE EL PINTOR. DESPRÉS MIRAM QUE A MÉS A MÉS FEIA AUTORETRACTES.
ENS CENTRAM UN POQUET EN COM ÉS LA TÈCNICA DE L'AUTORETRACTE I COM TAMBÉ ALTRES PINTORS HO FEIEN. QUÈ DIFERÈNCIA HI HA ENTRE ELS AUTORETRACTES I ALTRES ESTILS DE PINTURA.
FEIM LA PROPOSTA D' HABILITAT DE TRADUCCIÓ: EXPLICAR : NARRAR I DESCRIURE I HABILITAT DE RECERCA: IMAGINAR A TRAVÉS DE L'AUDICIÓ DE MOZART.
SENTIM LA MÚSICA I INVENTAM LA HISTÒRIA D'UN SENYOR QUE ES DEIA JOAN O GIOVANNI. QUI SERIA, COM SERIA? QUÈ FARIA? QUÈ LI PASSARIA? COM ACABARIA?
FINALMENT TOTS INTENTAM FER EL NOSTRE PROPI AUTORETRACTE
CLICA PER VEURE MÉS FOTOS
1ª SESSIÓ: PRESENTAREM UNES DE LES IMATGES MÉS DESTACADES SENSE FONS. COBERTA PER 7 NÚMEROS. ES TRACTA D'ANAR DESTAPANT NÚMERO PER NÚMERO I ANAR DIENT ALLÒ QUÈ ENS PAREIX, QUÈ PODRIA SER.....
UNA VEGADA QUE HEM ESCOLTAT DIFERENTS VERSIONS DEL QUE POT SER LA NOSTRA FIGURA ANAM A VEURE A ON PODRIA ESTAR COL·LOCADA. QUIN FONS PODRIA FER-LI MILLOR COMPANYIA.
EXPOSAM LA FIGURA AMB FONS DIFERENTS I RAONAM LES NOSTRES RESPOSTES PERQUÈ SI O PERQUÈ NO.
FINALMENT CADA INFANT REALITZA EL FONS QUE ELL VOL PER LA FIGURA.
CLICA PER VEURE MÉS FOTOS
PRESENTACIÓ DE LES NOVES TITELLES I QUÈ RECORDAM DE FER FILOSOFIA
AQUESTA PRIMERA SESSIÓ AMB UNA DINÀMICA DE PILOTA FEIM UNA BONA CONVERSA A ON RECORDAM COM FEIEM FILOSOFIA ELS CURSOS ANTERIORS. QUÈ RECORDAM.
QUÈ ÉS PER NOSALTRES FER FILOSOFIA I COM ENS FA SENTIR.
PRESENTAM LES NOVES TITELLES: EN FILO I NA SOFIA. XERRAM TAMBÉ DE LES NORMES A SEGUIR DURANT UNA SESSIÓ.
DURANT AQUEST TRIMESTRE US ANIREM EXPOSANT CADA UNA DE LES SESSIONS QUE ANIREM DESENVOLUPANT.
LES MÉS ACTUALS ES TROBARAN A LA PART SUPERIOR. PER TANT PER VEURE LES MÉS ANTIGUES US HAUREU DE DESPLAÇAR CAP AL FINAL DE LA PUBLICACIÓ.
JOC: QUI ÉS QUI?.
AQUEST ÉS EL FAMÓS JOC D’ENDEVINAR A UNA PERSONA MITJANÇANT PREGUNTES EN QUÈ NOMÉS PODEM RESPONDRE Sí O NO.
·
ÉS UN NIN?
·
ÉS UNA NINA?
·
TÉ ELS CABELLS LLARGS?
·
TÉ ULLERES?
·
ÉS ALT?
·
TÉ ELS ULLS DE COLOR BLAU?
·
TÉ LA PELL BLANCA?
·
TÉ ELS CABELLS MARRONS?...
AIXÍ AMB LA RESPOSTA DE CADA PREGUNTA ES VA CONSTRUINT
UNA IMATGE MENTAL DE LA PERSONA QUE POT SER I QUINES NO PODEN SER.
QUAN PENSES QUÈ SAPS QUI ÉS, PREGUNTES QUALQUE COSA D’AQUELLA PERSONA PER
ASSEGURAR-TE I SI JA ESTÀS SEGUR DE LA RESPOSTA DIUS EL NOM.
AQUEST JOC HO HEM FET DE 2 MANERES:
Ø ORALMENT: UN PENSA UN AMIC O UNA AMIGA DE LA CLASSE I LA RESTA DEL GRUP FAN LES
PREGUNTES.
Ø PER ESCRIT: EN EQUIP D’APRENETATGE COOPERATIU ESCRIVIM LA DESCRIPCIÓ D’UN AMIC PER
DESPRÉS LLEGIR-LO EN VEU ALTA I QUE SIGUI ELS ALTRES QUI HO ENDIVININ.
A MÉS, UNA VEGADA UN INFANT HA ENDEVINAT LA PERSONA
AMAGADA LI DEMANAM:
§ COM HO HA FET PER SABER QUI ERA?
§ QUINA HA ESTAT LA PISTA QUE T’HA FET PENSAR QUI ERA?
§ COM HAS SABUT QUI ERA?
ORALMENT EN GRAN GRUP
QUADRE: LES ESCALES EN ARC DE FOC TRAVESSANT EL BLAU.
3ª SESSIÓ: L'AUTOAVALUACIÓ . FEIM UN PETIT RESPÀS DE TOTES LES ACTIVITATS QUE HEM DESENVOLUPAT PER DURA A TERME L'ANALISI DEL QUADRE D'EN JOAN MIRÓ.
MOSTRAM DUES IMATGES DE LA MAR ( UNA CALMADA I UNA ALTRA NERVIOSA). CADA INFANT TRIA AQUELLA AMB LA QUE A LES SESSIONS S'HA TROBAT MÉS IDENTIFICAT. HA D'EXPLICAR PERQUÈ L'HA TRIADA.
A PARTIR D'AQUÍ SORGEIXEN DIFERENTS SUGGERÈNCIES COM: PICASSO, MIRÓ, KANDINSKI...
VERIFICAM QUE EL PINTOR ÉS EN : JOAN MIRÓ.
OBSERVAM ALGUNES IMATGES SOBRE EL PINTOR. DESPRÉS MIRAM QUE A MÉS A MÉS FEIA AUTORETRACTES.
ENS CENTRAM UN POQUET EN COM ÉS LA TÈCNICA DE L'AUTORETRACTE I COM TAMBÉ ALTRES PINTORS HO FEIEN. QUÈ DIFERÈNCIA HI HA ENTRE ELS AUTORETRACTES I ALTRES ESTILS DE PINTURA.
FEIM LA PROPOSTA D' HABILITAT DE TRADUCCIÓ: EXPLICAR : NARRAR I DESCRIURE I HABILITAT DE RECERCA: IMAGINAR A TRAVÉS DE L'AUDICIÓ DE MOZART.
SENTIM LA MÚSICA I INVENTAM LA HISTÒRIA D'UN SENYOR QUE ES DEIA JOAN O GIOVANNI. QUI SERIA, COM SERIA? QUÈ FARIA? QUÈ LI PASSARIA? COM ACABARIA?
FINALMENT TOTS INTENTAM FER EL NOSTRE PROPI AUTORETRACTE
CLICA PER VEURE MÉS FOTOS
1ª SESSIÓ: PRESENTAREM UNES DE LES IMATGES MÉS DESTACADES SENSE FONS. COBERTA PER 7 NÚMEROS. ES TRACTA D'ANAR DESTAPANT NÚMERO PER NÚMERO I ANAR DIENT ALLÒ QUÈ ENS PAREIX, QUÈ PODRIA SER.....
UNA VEGADA QUE HEM ESCOLTAT DIFERENTS VERSIONS DEL QUE POT SER LA NOSTRA FIGURA ANAM A VEURE A ON PODRIA ESTAR COL·LOCADA. QUIN FONS PODRIA FER-LI MILLOR COMPANYIA.
EXPOSAM LA FIGURA AMB FONS DIFERENTS I RAONAM LES NOSTRES RESPOSTES PERQUÈ SI O PERQUÈ NO.
FINALMENT CADA INFANT REALITZA EL FONS QUE ELL VOL PER LA FIGURA.
CLICA PER VEURE MÉS FOTOS
PRESENTACIÓ DE LES NOVES TITELLES I QUÈ RECORDAM DE FER FILOSOFIA
AQUESTA PRIMERA SESSIÓ AMB UNA DINÀMICA DE PILOTA FEIM UNA BONA CONVERSA A ON RECORDAM COM FEIEM FILOSOFIA ELS CURSOS ANTERIORS. QUÈ RECORDAM.
QUÈ ÉS PER NOSALTRES FER FILOSOFIA I COM ENS FA SENTIR.
PRESENTAM LES NOVES TITELLES: EN FILO I NA SOFIA. XERRAM TAMBÉ DE LES NORMES A SEGUIR DURANT UNA SESSIÓ.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada