APARENTMENT PAREIX QUE NOMÉS JUGAM, PERÒ DARRERA DEL MOMENT DE PLAER REALMENT HI HA UNS OBJECTIUS PLANIFICATS I BEN ESTUDIATS QUE S'ESTAN DUENT A TERME A L'HORA QUE L'INFANT S'ESTÀ DIVERTINT:
·
ÉS UNA ESTRATÈGIA ORGANITZATIVA QUE PERMET
DONAR RESPOSTA A LA DIVERSITAT D'INTERESSOS, DE CAPACITATS I DE RITMES
D'APRENENTATGE DE CADA NIN/A.
·
ÉS UNA MANERA D'APROFITAR LA SEVA
CAPACITAT LÚDICA PER ABORDAR ELS DIFERENTS APRENENTATGES, JA QUE LA MAJORIA DELS
MATERIALS ACOSTUMEN A SER ENGRESCADORS I EL MOTIVEN A TREBALLAR.
·
PERMET I FLEXIBILITAT EN EL
TREBALL DELS NINS/ES, A PARTIR DE LES PROPOSTES D'ACTIVITATS: APRENEN A
OBSERVAR, EXPLORAR, MANIPULAR, EXPERIMENTAR, DESCOBRIR, CREAR…
·
DÓNA ALS ALUMNES LA POSSIBILITAT DE REFER
EL TREBALL TANTES VEGADES COM HO NECESSITI, ATÈS QUE ELS MATERIALS SÓN
MANIPULABLES. COM A CONSEQÜÈNCIA AJUDA A PERDRE LA POR A EQUIVOCAR-SE I A
MILLORAR LA SEVA AUTOESTIMA.
·
AFAVOREIX L'AUTONOMIA DELS ALUMNES: ELS
NINS I NINES APRENEN A ORGANITZAR-SE, A PLANIFICAR-SE LA FEINA, A SABER QUÈ
VOLEN FER. TAMBÉ ELS AJUDA A SER RESPONSABLES AMB EL MATERIAL I EL TREBALL,
EXIGINT I CREANT ALHORA LA NECESSITAT D'UN ORDRE.
·
DÓNA ALS NINS/ES L'OPORTUNITAT D'UTILITZAR
MATERIALS DIFERENTS DELS QUE ES FAN SERVIR COL·LECTIVAMENT. AIXÍ MATEIX ÉS UNA
MANERA ECONÒMICA DE TENIR I UTILITZAR MATERIALS DIVERSOS (NO ES NECESSITA UN
JOC PER A CADA NIN/A, SINÓ QUE AMB UN PER TOTS JA N'HI HA PROU).
·
L'INFANT PARTICIPA ACTIVAMENT EN LA
CONSTRUCCIÓ DEL SEU APRENENTATGE I EL MESTRE/A EL POT AJUDAR INDIVIDUALMENT EN
EL SEU PROGRÉS.
·
FACILITA EL SEGUIMENT INDIVIDUAL PER PART
DEL MESTRE/A I DELS PROGRESSOS I DIFICULTATS DELS INFANTS.
A PARTIR DE LA LECTURA DEL CONTE DE LA "LA GRAN FÀBRICA DE LES PARAULES" I INTRODUIR UN JOC A ON XERRAR ESTAVA PROHIBIT.
ENS HEM FET ENTENDRE FENT ÚS D'ALTRES VIES DE COMUNICACIÓ . VA SER DIVERTIT I AL MATEIX MOMENT BASTANT COMPLICAT, PERQUÈ DEIXAR DE FER ÚS DE LA VEU, COM EL PROTAGONISTA DEL CONTE, ERA MOLT DIFÍCIL.
FINS QUE ALGÚ ES VA DECIDIR A ESCRIURE ALLÒ QUÈ PENSAVA A LA PISSARRETA QUE TENIM A L'ESTORA.
VA SER A PARTIR D'AQUEST MOMENT QUAN ENTRE TOTS VÀREM CREAR EL RACÓ DEL SILENCI A ON EL PRIMER OBJECTIU ÉS QUE PER COMUNICAR-SE S'HAN DE FORMAR PARAULES AMB LES LLETRES DE FUSTA, DESPRÉS S'HAN D'ESCRIURE PER MÉS TARD LLEGIR-LES ALS COMPANYS I AIXÍ DIR LES PARAULES QUE S'HAN ESCRIT.
PER FER EL RACÓ HEM PREPARAT UNES NORMES I UN REGISTRE DE VISITES.
RACÓ DE PERRUQUERIA
DESPRÉS DE L'ENTREGA DELS REIS I UNA VEGADA QUE JA VAREM TENIR TOT EL MATERIAL RECOLLIT .... ENS ENCANTA JUGAR A PERRUQUERS I PERRUQUERES!!!
DESPRÉS DE DEIXAR BEN CLARES LES NORMES I EL REGISTRES.
UNS DELS RACONS MÉS VISITATS A L'AULA.
ALTRES RACONS
A L'AULA TAMBÉ GAUDIM D'ALTRES RACONS I ESPAIS EN QUÈ APRENEM JUGANT.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada