FILOSOFIA 3/18:
EN GUANY COMENÇAM FILOSOFIA
AMB EL CONTE DE LA BELLA DORMENT I AMB LA NOVES INCOORPORACIONS DE
2 TITELLES QUE SÓN:
EN FILO I NA
SOFIA
ELLS SÓN ELS
PROTAGONISTES DE L’AVENTURA FILOSÒFICA DE 5 ANYS,
ON CADA VEGADA QUE REALITZEM
L’ACTIVITAT ENS DURAN:
CONTES, JOCS I QUADRES.
AMB L'OBJECTIU DE QUE ELS INFANTS APRENGUIN A
PENSAR MILLOR PER SÍ MATEIXOS DES D’UN PERSPECTIVA DEMOCRÀTICA, TREBALLANT LES
HABILITATS DEL PENSAMENT.
QUADRE: LES ESCALES COM A RODA DE FOC ATRAVESSANT EL BLAU
A LA 1a SESSIÓ: ES VA DESTAPANT EL QUADRE A BOCINS I ELS INFANTS VAN IMAGINANT :QUÈ POT SER? QUÈ VEUEN? QUINS COLORS HI HA?...
A LA 2ona SESSIÓ TORNAM A MIRAR EL QUADRE I XERRAM DE:
QUADRE: LES ESCALES COM A RODA DE FOC ATRAVESSANT EL BLAU
A LA 1a SESSIÓ: ES VA DESTAPANT EL QUADRE A BOCINS I ELS INFANTS VAN IMAGINANT :QUÈ POT SER? QUÈ VEUEN? QUINS COLORS HI HA?...
1a SESSIÓ 5a A |
1a SESSIÓ 5aB |
QUI L'HA PINTAT?
EL TÍTOL QUÈ PENSEN QUE TÉ?
SÍ EL TÍTOL DEL PINTOR EL TROBEN ADEQUAT? SI VEUEN LES ESCALES?...
A MÉS DEMANAM ALS INFANTS QUE CADSCÚ ELABORI UN TITELLA AMB LES FORMES, COLORS, PERSONATGES... DEL QUADRE.
A LA 3a SESSIÓ ES TRADUEIX DEL LLENGUATGE VISUAL AL MUSICAL, ÉS A DIR, QUE ELS INFANTS HAN DE TRIAR UNA PEÇA DE MÚSICA CLÀSSICA PER AL QUADRE I LA TRIA ÉS ENTRE 2. UNA VEGADA JA HEM TRIAT LA MÚSICA ELS INFANTS AMB ELS SEU TITELLES BALLEN AL SON D'AQUESTA.
A CONTINUACIÓ ES FA L'AUTOAVALUACIÓ DE LES SESSIONS ON S'HAVIA DEMANAT PRÈVIAMENT QUE AUTOAVALUARÍEM SÍ LES SESSIONS SÓN CALMADES O AGITADES. HO FAN AMB 2 IMATGES DE LA MAR: EN CALMA I AGITADA.
5 ANYS A: 2ona i 3era SESSIÓ 5 ANYS B: 2ona i 3era SESSIÓ
AQUEST JOC CONSISTEIX EN MITJANÇANT PREGUNTES ENDEVIDAR QUI ÉS L'AMIC QUÈ HEM PENSAT. LES RESPOSTES PREGUNTES NOMÉS HAN DE SER SÍ O NO. ELS INFANTS FAN PREGUNTES SOBRE LES CARACTERÍSTIQUES FÍSIQUES DELS SEUS COMPANYS.
UNA VEGADA ENDEVINAT ELS DEMANAM COM HO HAN FET PER ENDEVINAR-HO?
CLASSE DELS MONSTRES
CLASSE DELS VAMPIRS
US CONVIDAM A QUE JUGUEU AMB ELS VOSTRES FILLS A CASA AMB ELS VOSTRES FAMILIARS!
DESPRÉS DE REPASSAR LES NORMES EN
FILO I NA SOFIA ENS HAN DUIT UN LLIBRE DEL VIATGE QUE HAN FET AQUESTES VACANCES
D’ESTIU. EN AQUEST LLIBRE HI HA MOLTS DE CONTE I AVUI VOLEN CONTAR-NOS UN CONTE:
LA BELLA DORMENT
COMENÇAM LA PRIMERA SESSIÓ LLEGINT LA 1a PÀGINA DEL CONTE, PERÒ SENSE DIR EL TÍTOL I AIXÍ UNA VEGADA ACABADA ELS DEMANAM:
- SABEU QUIN SERÀ EL TÍTOL D'AQUEST CONTE?
- O QUIN CONTE ÉS?
- QUÈ VOL DIR UN DESIG?
- QUIN SÓN ELS VOSTRES DESITJOS?
- ES BE BÉ QUE SERÀ UN NIN O UNA NINA?
- CREIS QUE ES CUMPLIRÀ EL DESIG?
CLASSE DELS MONSTRES
CLASSE DELS VAMPIRS
A LES SEGUENTS SESSIONS CONTINUAM LLEGINT EL CONTE I REALITZANT DIFERENTS PREGUNTES PER TREBALLAR LES DIFERENTS HABILITATS DEL PENSAMENT.
A MÉS ELS INFANTS DIBUIXAN ALLÒ QUE SOMIA LA BELLA DORMENT QUAN ESTÀ DORMIDA DURANT 100 ANYS. DESPRÉS CLASIIFICAM LES IDEES QUE HAN SORTIT DE LES REPRESENTACIONS.
IMATGES 3era i 4à SESSIÓ
CLASSE DELS MONSTRES
CLASSE DELS VAMPIRS
5à SESSIÓ: AUTOAVALUACIÓ I DIBUIXOS DE LES DIFERENTS PARTS DEL CONTE
CADA INFANT TRIA UNA IMATGE DE LES 2 QUE ELS OFERIM:
SI L'HA AGRADAT
NO L'HA AGRADAT
NO L'HA AGRADAT
REPRESENTACIONS DE LA SEQÜÈNCIA DEL CONTE EN EQUIPS D'APRENENTATGE COOPERATIU, MITJANÇANT FOLI GIRATORI.
CLASSE DELS MONSTRES
CLASSE DELS VAMPIRS
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada