AL 1er TRIMESTRE FEIM UNA PROPOSTA ALS INFANTS:
EXPERIMENTAR AMB IMANS
ELS DONAM DIFERENTS OBJECTES DE DISTINTS TIPUS DE MATERIALS
I SÓN ELLS I ELLES, ELS QUE AMB EL SEU IMAN, VAN POSANT-LO ALS DIFERENTS
OBJECTES I EXPERIMENTEN SI S'HA AFERRAT O SI NO.
L’ACTIVITAT ES REALITZA PER EQUIPS D’APRENENTATGE COOPERATIU, I DESPRÉS ELS
HAN DE CLASSIFICAR EN DOS MUNTS ELS QUE SÍ S’HAN AFERRAT A L’IMAN I ELS QUE NO.
DESPRÉS DE L’EXPERIMENTACIÓ, VERBALITZAM DE QUINS MATERIALS ESTAN FETS ELS
OBJECTES QUE S’AFERREN I ELS QUE NO. SE’NS PLANTEGEN PREGUNTES, JA QUE HI HA
OBJECTES QUE SÓN IGUALS I A UN S’AFERRA I A UN ALTRES NO, COM PER EXEMPLE LES
CULLERES, LES MONEDES...
- PER QUÈ AL MATEIX OBJECTE A UN S’AFERRA I L’ATRE
NO?
- PER QUÈ ÉS UN METALL I NO
S'AFERRA L'IMAN?
- ALS METALS QUE S'HA AFERRAT,
QUINS SÓN?
- PER QUÈ SEGONS COM POSAM L'IMAN S'AFERREN ENTRE
ELLS O NO?
- PER QUÈ HI HA COSES QUE SEMBLEN
IMANS?
ELS INFANTS FORMULEN LES SEVES HIPÒTESIS D’AQUESTES PREGUNTES I CERCAM LES RESPOSTES A INTERNET: METALLS
FERROMAGNÈTICS ÉS ON S’AFERREN ELS IMANS: FERRO, COBALT, NIQUEL I ACER. I LA
POLARITAT DELS IMANS.
CLASSE DELS MONSTRES: EXPERIMENTANT
EXPERIMENTAM AMB ELS IMANS
REPRESENTANT L'EXPERIMENTACIÓ
CONCLUSIONS A LES QUE ARRIBAM
REPRESENTANT L'EXPERIMENTACIÓ
CONCLUSIONS A LES QUE ARRIBAM
CLASSE DELS VAMPIRS: EXPERIMENTANT I REPRESENTANT
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada