dilluns, 6 de juny de 2016

FILOSOFIA 3/18: 3er TRIMESTRE

AQUEST 3er TRIMESTRE REALITZAM:
QUADRE: PESCA NOCTURNA EN ANTIBES
1a SESSIÓ PRESENTACIÓ DEL QUADRE TAPAT EN 6 BOCIS I AMB EL NUMERO QUE SURT A UN DAU L'ANAM DESTAPANT I COMEMTANT MITJANÇANT LES NOSTRES PREGUNTES, QUE FAN QUE ELS INFANTS RAONIN ELS SEUS PENSAMENTS I TREBALLIN LES DIFEREENTS HABILITATS DEL PENSAMENT.
CLICAU LA IMATGE PER VEURE LES FOTOS DE LA SESSIÓ










2ona SESSIÓ: MIRAM EL QUADRE COMPLET I TORNAM A PENSAR QUÈ ÉS? QUÈ FAN? 
CLICAU LA IMATGE
3era SESSIÓ: - QUIN TÍTOL PENSAU QUÈ TÉ? QUIN TÍTOL LI POSARIEU?
                      - QUINES PREGUNTES LI FARIEU AL PINTOR D'AQUEST QUADRE?

CLICAU LA IMATGE
4a SESSIÓ: PER CONSTESTAR LES PREGUNTES QUE VAREN PENSAR ELS INFANTS NECESSITAM SABER QUI HA PINTAT EL QUADRE. PER AIXÒ A TRAVÉS DE LA IDEA UN NIN DE LA CLASSE HO HAN A DEMANAR ALS DIFERENTS MESTRES DE L'ESCOLA I TOTS ENS DIUEN EL MATEIX NOM:
PABLO PICASSO
AIXÍ PODEM CERCAR INFORMACIÓ A GOOGLE D'AQUEST PINTOR I DESCOBRIM QUE ÉS ELL QUI HA PINTAT EL QUADRE. A CONTINUACIÓ LLEGIM INFORMACIÓ DEL QUADRE I ÉS AIXÍ COM PODEM CONTESTAR A QUASI TOTES LES PREGUNTES.
 CLICAU LA IMATGE











DARRERA SESSIÓ: QUE M'AGRADAT I AUTOAVALUACIÓ
DAMANAM ALS INFANTS QUE VERBALITZIN QUÈ ÉS ALLÒ QUE ELS AGRADA DEL QUADRE I QUE DONIN LES SEVES RAONS
I CONTINUAM AMB L'AUTOAVALUACIÓ 
UNES TISORES PER DIR ALLÒ QUE LLEVARÍES DE LA SSESSIÓ I UNA BOMBETA PER EXPLICAR QUINES BONES IDEES HAS TENGUT
JOC: LA PARAULA AMAGADA:
PES PENSA UNA PARAULA QUE LA SUSTITUÏM PER UNA ALTRA I L'INFANT QUE ESTÀ DEFORA I NO HO HA SENTIT EN ENTRA HA D'ESBRINAR LA PARAULA AMAGADA AMB LES INDICACIONS QUE ELS DONANEN ELS SEUS COMPANYS.
EX.: LA PARAULA SABATA ÉS SUBSTITUIDA PER LLAPIS
ELS INFANTS LI DIUEN EL LLAPIS TE'L POSES CADA DIA PER SORTIR A CARRER
HI HA LLAPIS DE MOLTS DE COLORS
EL LLAPIS ES POSA EN EL PEU...

CONTE: ALADÍ I LA LLÀNTIA MERAVELLOSA

1era SESSIÓ: SORPRESA TÀCTIL
AMAGADA A UNA BOSSA I ELS INFANTSFIQUEN LA MÀ I AMB EL TACTE INTENTAR PENSAR QUÈ POT SER?
QUAN TOTS ELS INFANTS HO HAN POGUT TOCAR ESTABLIM UN DIÀLEG:

QUÈ TROBAU QUÈ ÉS? COM ÉS? QUÈ TÉ?
                                                                 CLICAU LA IMATGE


UN INFANT HO ENDEVINA I TREÏM LA LLÀNTIA HI HA MOLTS DE NINS I NINES QUE NO SABEN QUÈ ÉS?, NI PER QUÈ SERVEIX? PERÒ ALGUNS SABEN QUE POT SORTIR UN GENI, JA QUE HO HAN VIST A UNA PELI O EN UN CONTE: ALADÍ
AIXÍ QUE ES DECIDEIX FREGAR LA LLÀNTIA AMEM QUE PASSA
 FREGUEN LA LLÀNTIA PER VEURE SI SURT UN GENI, 
AL QUI DEMANAR DESITJOS. 
HO PROVAM DE DIFERENTS MANERES PERÒ NO SURT RES

PENSAM SI ÉS  UNA LLÀNTIA NORMAL, PER QUÈ SERVEI?
I APRENEM QUE LES LLÀNTIES LES UTILITZAVEN ANTIGAMENT PER VEURE DE VESPRE JA QUE NO TENIEN LLUM ELECTRIC.
AQUEST CONTE PASSA A UN PAÍS D'ORIENT: SITUAM ORIENT AL MAPA
EN LA 2ona I 3era SESSIONS CONTAM EL CONTE I ES VAN FENT PREGUNTES.
EN ACABAR APUNTAM LES SEMBLANCES I DIFERÈNCIES ENTRE EL CONTE QUE JA CONEIXIEM O ELS CONTES QUE HEM VIST AL YOUTUBE.
CLICAU LA IMATGE
A LA 4a SESSIÓ ESCRIUEN DESITJOS PER ELLS, PER UN AMIC I PER LA NOSTRA CLASSE. A MÉS DIBUIXEN UNA PART DEL CONTE
A UNA ALTRE SESSIÓ DIBUIXEN EL GENI PER EQUIPS D'APRENENTATGE COOPERATIU.

ALA 5a SESSIÓ ESCOLTAM UNA MÚSICA I ENS IMAGINAM EL CONTE I ES FA L'AUTOAVALUACIÓ
CLICAU LA IMATGE

CLASSE DELS VAMPIRS
CLICAU PER VEURE LES FOTOS DE LES SESSIONS

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada