dimecres, 5 d’abril del 2017

CONTACONTES ALUMNES 5 ANYS A

AQUÍ TENIU ELS PRIMERS ALUMNES CONTACONTES DE 5 ANYS A
HO HAN FET BENÍSSIM!!!!!






A CONTINUACIÓ VOS ADJUNTAM UN PARELL DE IDEES DE PERQUÈ ÉS IMPORTANT LLEGIR

Quina realitat ens trobem a les escoles?

Actualment ens trobem que pocs infants llegeixen i les conseqüències d’aquest fet repercuteixen en el dia a dia a l’escola.
  • Les noves tecnologies han canviat moltes pràctiques socials i actualment els infants no llegeixen.
  • Costa molt motivar els alumnes per la lectura, estan acostumats a les pantalles i a que tot se’ls doni fet.
  • Els infants presenten problemes en la comprensió lectora, no entenen res del que llegeixen i no inverteixen esforços en rellegir el text (entendre petites instruccions, texts, problemes matemàtics…)
  • Presenten molt problemes en l’expressió escrita, redacten texts pobres, mal estructurats i amb molts errors gramaticals.
  • Els infants fan moltes faltes d’ortografia, costa molt que revisin els seus propis texts i que interioritzin les normes d’ortografia.
  • Hi ha molts infants amb un vocabulari limitat.
  • Els costa reflexionar, pensar, treure conclusions, fer hipòtesis, emetre una crítica… del que llegeixen. No estan acostumats a fer-ho.

Com podem fomentar un bon hàbit lector?

En aquest apartat trobaràs de quina manera pots fomentar un bon hàbit lector:
  • Desenvolupant l’hàbit lector des de les edats primerenques.
  • Despertant l’interès i la sensibilitat dels infants per la lectura.
  • Potenciant la lectura en totes les etapes educatives.
  • Treballant conjuntament família- escola peraconseguir que els infants tinguin un bon hàbit lector.
  • Conscienciant a les famílies de la importància i dels beneficis de tenir un bon hàbit lector.
  • Introduint la lectura als infants amb lectures divertides, interessants i variades: contes, còmics, revistes…
  • Demostrant als infants la importància de l’hàbit lector, que és la base de tot aprenentatge.
  • Fent gaudir als infants de la lectura, cal evitar que ho sentin com una imposició.
  • Escollint els llibres adequats per cada infant, tenint en compte la seva edat, interessos, gustos…
  • Potenciant la lectura en diferents suports: en paper, multimèdia, internet…

Estratègies per fomentar un bon hàbit lector.

Per fomentar que els infants adquireixin un bon hàbit lector cal que treballem conjuntament família- escola. En aquest apartat he recollit un seguit d’estratègies que poden ser útils per treballar des de l’escola o des de casa.

Des de l’escola
  • Padrins de lectura. Es tracta d’una estratègia en la que els alumnes grans de l’escola apadrinen els alumnes més petits. És una experiència molt recomanable i dona un valor afegit a la lectura.
  • Racons de lectura. Dins l’aula és molt útil tenir un racó amb lectures variades per tal que els alumnes hi puguin accedir amb facilitat.
  • Potenciar la biblioteca escolar. A les escoles hi ha molt bones biblioteques. Cal potenciar-ne el seu ús dedicant-hi estones per anar-hi a llegir o anar-hi a consultar llibres per complementar el que es treballa a l’aula.
  • Fomentar l’intercanvi de llibres entre els alumnes. És molt útil que els alumnes puguin intercanviar llibres. El fet de que un amic l’hagi llegit els anima a la lectura.
  • Mitja hora de lectura diària. Es poden utilitzar diferents estratègies:  lectura individual, lectura lliure, lectura col·lectiva.
  • L’autor ens visita. És una activitat d’animació de la lectura molt gratificant ja que posa en contacte els alumnes amb l’escriptor del llibre que han llegit.
  • Recomanar contes i llibres. Els mestres podem oferir als nostres alumnes llibres i contes que els sorprenguin, que siguin molt diferents als que estan acostumats a llegir.
  • Oferir als alumnes lectures molt diverses per inculcar-los l’interès per la lectura: contes, còmics, revistes, llibres amb informacions diverses…
  • La maleta viatgera: Aquesta activitat consisteix en preparar una maleta amb un recull de contes variats. Cada cap de setmana un alumne/a de la classe s’enduu els contes per llegir-los amb la família.

  • Fomentar la lectura amb un Pla Lector d’escola. Es pot tenir un recull de lectures establertes per cada cicle i una hora a la setmana un mestre/a s’endu els alumnes a llegir. Pots trobar diferents models de pla lector clicant aquí.
  • Treballar la lectura amb els infants que presenten dificultats tot fent lectures repetides o lectures encadenades.
  • Programar lectures els caps de setmana perquè els infants llegeixin amb la família (contes, texts…) Dur un control d’aquestes lectures.
  • Reforçar positivament que els alumnes llegeixin fent gràfiques o plasmant els llibres que han llegit. Que sentin que es valora el seu esforç.

DES DE CASA QUÈ FER?

  • Els petits imiten el que fan els pares, si veuen que els adults de la casa llegeixen ells també ho voldran fer. El millor consell és predicar amb l’exemple.
  • Compartir estones de lectura pares- fills o germans grans i germans petits. Que la lectura sigui una part fonamental de la vida familiar.
  • Acompanyar els fills a la biblioteca tot gaudint en família d’una bona estona de lectura.
  • Acordant una estona diària per gaudir de la lectura, per exemple abans d’anar a dormir.
  • Tenint contes i llibres a mà perquè els infants els puguin llegir.
  • Regalar de tan en tan algun llibre: Sant Jordi, per l’aniversari, pels reis…




A SEGUIR LLEGINT!!!!!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

VÍDEO FI DE CURS 3R