diumenge, 8 de novembre de 2015

EXPERIMENTACIÓ: IMANS

AL 1er TRIMESTRE FEIM UNA PROPOSTA ALS INFANTS:

 EXPERIMENTAR AMB IMANS

ELS DONAM DIFERENTS OBJECTES DE DISTINTS TIPUS DE MATERIALS
I SÓN ELLS I ELLES, ELS QUE AMB EL SEU IMAN, VAN POSANT-LO ALS DIFERENTS OBJECTES I EXPERIMENTEN SI S'HA AFERRAT O SI NO.
L’ACTIVITAT ES REALITZA PER EQUIPS D’APRENENTATGE COOPERATIU, I DESPRÉS ELS HAN DE CLASSIFICAR EN DOS MUNTS ELS QUE SÍ S’HAN AFERRAT A L’IMAN I ELS QUE NO.

DESPRÉS DE L’EXPERIMENTACIÓ, VERBALITZAM DE QUINS MATERIALS ESTAN FETS ELS OBJECTES QUE S’AFERREN I ELS QUE NO. SE’NS PLANTEGEN PREGUNTES, JA QUE HI HA OBJECTES QUE SÓN IGUALS I A UN S’AFERRA I A UN ALTRES NO, COM PER EXEMPLE LES CULLERES, LES MONEDES...
  • PER QUÈ AL MATEIX OBJECTE A UN S’AFERRA I L’ATRE NO?
  • PER QUÈ ÉS UN METALL I NO S'AFERRA L'IMAN?
  • ALS METALS QUE S'HA AFERRAT, QUINS SÓN?
  • PER QUÈ SEGONS COM POSAM L'IMAN S'AFERREN ENTRE ELLS O NO?
  • PER QUÈ HI HA COSES QUE SEMBLEN IMANS?

ELS INFANTS FORMULEN LES SEVES HIPÒTESIS D’AQUESTES PREGUNTES  I CERCAM LES RESPOSTES A INTERNET: METALLS FERROMAGNÈTICS ÉS ON S’AFERREN ELS IMANS: FERRO, COBALT, NIQUEL I ACER. I LA POLARITAT DELS IMANS.
CLASSE DELS MONSTRES: EXPERIMENTANT
EXPERIMENTAM AMB ELS IMANS
REPRESENTANT L'EXPERIMENTACIÓ
CONCLUSIONS A LES QUE ARRIBAM
CLASSE DELS VAMPIRS: EXPERIMENTANT I REPRESENTANT

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada