dilluns, 19 de desembre de 2016

1r TRIMESTRE: FILOSOFIA 3/18 A LA CLASSE DELS ZOMBIS

D'UNA MANERA MOLT RESUMIDA US VOLEM CONTAR QUE LA FILOSOFIA  TREBALLA L'EDUCACIÓ REFLEXIVA, LES HABILITATS COGNITIVES I L'ESTRETA RELACIÓ ENTRE PENSAMENT I LLENGUATGE. 
A MÉS A MÉS DESENVOLUPA ALGUNES HABILITATS DE PENSAMENT ENTRE ELLES:
    - HABILITATS DE RECERCA.

         - HABILITATS DE CONCEPTUALITZACIÓ I ANÀLISI.
      -  HABILITATS DE RAONAMENT.
      -  HABILITATS DE COMUNICACIÓ, TRADUCCIÓ I FORMULACIÓ.
AQUESTES HABILITATS ES TREBALLEN MITJANÇANT:
    -   ELS JOCS I LES ACTIVITATS LÚDIQUES.
    -   ELS CONTES POPULARS I TRADICIONALS
    -  L'EDUCACIÓ PER L'ART. 
SI VOLEU SABER MÉS SOBRE FILOSOFIA 3/18 CLICAU L'ENLLAÇ

QUÈ ÉS FILOSOFIA 3/18?

DURANT AQUEST TRIMESTRE US ANIREM EXPOSANT CADA UNA DE LES SESSIONS QUE ANIREM DESENVOLUPANT. 
LES MÉS ACTUALS ES TROBARAN A LA PART SUPERIOR. PER TANT PER VEURE LES MÉS ANTIGUES US HAUREU DE DESPLAÇAR  CAP AL FINAL DE LA PUBLICACIÓ.



JOC: QUI ÉS QUI?.

  AQUEST ÉS EL FAMÓS JOC D’ENDEVINAR A UNA PERSONA MITJANÇANT PREGUNTES EN QUÈ NOMÉS PODEM RESPONDRE Sí O NO.
·         ÉS UN NIN?
·         ÉS UNA NINA?
·         TÉ ELS CABELLS LLARGS?
·         TÉ ULLERES?
·         ÉS ALT?
·         TÉ ELS ULLS DE COLOR BLAU?
·         TÉ LA PELL BLANCA?
·         TÉ ELS CABELLS MARRONS?...

AIXÍ AMB LA RESPOSTA DE CADA PREGUNTA ES VA CONSTRUINT UNA IMATGE MENTAL DE LA PERSONA QUE POT SER I QUINES NO PODEN SER.
QUAN PENSES QUÈ SAPS QUI ÉS, PREGUNTES  QUALQUE COSA D’AQUELLA PERSONA PER ASSEGURAR-TE I SI JA ESTÀS SEGUR DE LA RESPOSTA DIUS EL NOM.
AQUEST JOC HO HEM FET DE 2 MANERES:
Ø  ORALMENT: UN PENSA UN AMIC O UNA AMIGA DE LA CLASSE I LA RESTA DEL GRUP FAN LES PREGUNTES.
Ø  PER ESCRIT: EN EQUIP D’APRENETATGE COOPERATIU ESCRIVIM LA DESCRIPCIÓ D’UN AMIC PER DESPRÉS LLEGIR-LO EN VEU ALTA I QUE SIGUI ELS ALTRES QUI HO ENDIVININ.
  
  A MÉS, UNA VEGADA UN INFANT HA ENDEVINAT LA PERSONA AMAGADA LI DEMANAM:
§  COM HO HA FET PER SABER QUI ERA?
§  QUINA HA ESTAT LA PISTA QUE T’HA FET PENSAR QUI ERA?

§  COM HAS SABUT QUI ERA?

                               ORALMENT EN GRAN GRUP                                

                               PER ESCRIT PER TREBALL COOPERATIU                                


QUADRE: LES ESCALES EN ARC DE FOC TRAVESSANT EL BLAU.

Resultado de imagen de LES ESCALES DE MIRO

3ª SESSIÓ: L'AUTOAVALUACIÓ . FEIM UN PETIT RESPÀS DE TOTES LES ACTIVITATS QUE HEM DESENVOLUPAT PER DURA A TERME L'ANALISI DEL QUADRE D'EN JOAN MIRÓ.
 MOSTRAM DUES IMATGES DE LA MAR ( UNA CALMADA I UNA ALTRA NERVIOSA). CADA INFANT TRIA AQUELLA AMB LA QUE A LES SESSIONS S'HA TROBAT MÉS IDENTIFICAT. HA D'EXPLICAR PERQUÈ L'HA TRIADA.

2ª SESSIÓ: L'AUTORETRACTE: MOSTRAM EL QUADRE EN TOTA LA SEVA COMPOSICIÓ. XERRAM UN POC DE LES SEVES CARACTERÍSTIQUES: COLORS, FORMES, SI ENCARA PENSAM LES MATEIXES OPINIOS DE LA DARRERA SESSIÓ O HEM CANVIAT, QUI PENSAM ÉS EL SEU AUTOR....
A PARTIR D'AQUÍ SORGEIXEN DIFERENTS SUGGERÈNCIES COM: PICASSO, MIRÓ, KANDINSKI...
VERIFICAM QUE EL PINTOR ÉS EN : JOAN MIRÓ. 
OBSERVAM ALGUNES IMATGES SOBRE EL PINTOR. DESPRÉS MIRAM QUE A MÉS A MÉS FEIA AUTORETRACTES. 
 ENS CENTRAM UN POQUET EN COM ÉS LA TÈCNICA DE L'AUTORETRACTE I COM TAMBÉ ALTRES PINTORS HO FEIEN. QUÈ DIFERÈNCIA HI HA ENTRE ELS  AUTORETRACTES I ALTRES ESTILS DE PINTURA.

  FEIM LA PROPOSTA D'  HABILITAT DE TRADUCCIÓ: EXPLICAR : NARRAR I DESCRIURE I HABILITAT DE RECERCA: IMAGINAR A TRAVÉS DE L'AUDICIÓ DE MOZART.
SENTIM LA MÚSICA I INVENTAM LA HISTÒRIA D'UN SENYOR QUE ES DEIA JOAN O GIOVANNI. QUI SERIA, COM SERIA? QUÈ FARIA? QUÈ LI PASSARIA? COM ACABARIA?


FINALMENT TOTS INTENTAM FER EL NOSTRE PROPI AUTORETRACTE
CLICA PER VEURE MÉS FOTOS

1ª SESSIÓ: PRESENTAREM UNES DE LES IMATGES MÉS DESTACADES SENSE FONS. COBERTA PER 7 NÚMEROS. ES TRACTA D'ANAR DESTAPANT NÚMERO PER NÚMERO I ANAR DIENT ALLÒ QUÈ ENS PAREIX, QUÈ PODRIA SER.....
UNA VEGADA QUE HEM ESCOLTAT DIFERENTS VERSIONS DEL QUE POT SER LA NOSTRA FIGURA ANAM A VEURE A ON PODRIA ESTAR COL·LOCADA. QUIN FONS PODRIA FER-LI MILLOR COMPANYIA.
EXPOSAM LA FIGURA AMB FONS DIFERENTS I RAONAM LES NOSTRES RESPOSTES PERQUÈ SI O PERQUÈ NO.
FINALMENT CADA INFANT REALITZA EL FONS QUE ELL VOL PER  LA FIGURA.
CLICA PER VEURE MÉS FOTOS

PRESENTACIÓ DE LES NOVES TITELLES I QUÈ RECORDAM DE FER FILOSOFIA

AQUESTA PRIMERA SESSIÓ AMB UNA DINÀMICA DE PILOTA FEIM UNA BONA CONVERSA A ON RECORDAM COM FEIEM FILOSOFIA ELS CURSOS ANTERIORS. QUÈ RECORDAM. 
QUÈ ÉS PER NOSALTRES FER FILOSOFIA I COM ENS FA SENTIR.
Resultado de imagen de FILO Y SOFIA DE 3/18
PRESENTAM LES NOVES TITELLES: EN FILO I NA SOFIA. XERRAM TAMBÉ DE LES NORMES A SEGUIR DURANT UNA SESSIÓ.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada