dimecres, 14 de juny de 2017

CURIOSITATS A LA CLASSE DELS ZOMBIS: COM SOM PER DEDINS?

Resultado de imagen de cabeza niño pensandoDESPRÉS D'ACABAR EL NOSTRE PROJECTE DE RAT-PENATS I FER TANT BONA FEINA. 
SEGUIM TENINT PREGUNTES, INQUIETUDS I VOLEM CONTINUAR ALTRES APRENENTATGES, PERÒ EN AQUESTA OCASIÓ MÉS QUE INICIAR UN ALTRE PROJECTE HAURIEM DE XERRAR DE RESOLDRE CURIOSITATS.
EN OCASIONS UNA CURIOSITAT ES POT CONVERTIR EN UN MICRO PROJECTE O MACRO PROJECTE, PERÒ EN EL NOSTRE CAS S'HAN PLANTEJAT UNA SÈRIE DE PREGUNTES QUE TENEN FÀCIL RESOLUCIÓ,  I ÉS MÉS, JA N'HI HA INFANTS DINS ELS MATEIX GRUP QUE COMENCEN APORTAR RESPOSTES AMB ELS SEUS CONEIXEMENTS PREVIS.
EN UN MOMENT DE CONVERSA DIÀRIA ÉS VA PLANTEJAR LA PREGUNTA:
COM SOM PER DEDINS?
A PARTIR D'AQUEST MOMENT PARTICIPAM I COMENÇAM A DONAR MOLTES IDEES. PER TANT ÉS UNA CURIOSITAT FÀCIL DE RESOLDRE.
ANAM A AJUDAR I CONFIRMAR LES NOSTRES RESPOSTES.
 A FER UNA COMUNITAT DE RECERCA.

                                         1a SESSIÓ                                       
A PARTIR DE L'APORTACIÓ D'UNA COMPANYA COMENÇAM A OBSERVAR I VERIFICAR ALGUNS DELS NOSTRES CONEIXEMENTS I A VALORAR LES NOSTRES RESPOSTES AIXÍ COM LES DELS NOSTRES COMPANYS.
NA MARIA ELENA ENS AJUDA A ANALITZAR LES IMATGES QUE VEIM I AL MATEIX MOMENT A FER COMPARACIONS I OBSERVACIONS AMB EL NOSTRE COS.



                                         2a SESSIÓ                                       

CONTINUAM AMB LA COMUNITAT DE RECERCA I HEM VISUALITZAT UN VÍDEO A ON VEIM COM SOM PER DEDINS DES DEL NOSTRE NAIXEMENT, INCLÚS DINS LA PANXETA DE LA NOSTRA MAMÀ I EL FUNCIONAMENT D'ALGUNS DELS NOSTRES ÒRGANS.
ANAM FENT COMENTARIS, APORTACIONS, DIENT LES NOSTRES EXPERIÈNCIES VISCUDES, EL QUE VEIM DELS NOSTRES GERMANETS, PREGUNTES....
EN AQUESTA OCASIÓ ENS HA CRIDAT MOLT L'ATENCIÓ EL TALL DEL CORDÓ UMBILICAL I LA CICATRIU QUE DEIXA "LA NOSTRA GUIXA".
FA MAL?...

                                         3a SESSIÓ                                       

NA MARIA ELENA A SA DARRERA INTERVENCIÓ EN VA DEIXAR UNA PREGUNTA A L'AIRE...
QUE CREIS QUE ES?

HEM RETOMAT LA PREGUNTA I HEM COMENÇAT A FER CONVERSA A VEURE SI ENTRE TOTS TENIM IDEES, HIPÒTESIS, SUGGERÈNCIES.... DE SI CERCAM UNA RESPOSTA...
FINALMENT DESPRÉS DE DEDUCCIONS COM SÓN VENES, PELS, SANG...
VÀREM LLEGIR LA INFORMACIÓ PER CONSTATAR QUE ES TRACTAVA D'UN TROCET DE PELL A ON ES VEIEN A UN TAMANY EXTREMADAMENT GROS ELS PELS DEL NOSTRES COS.

                                         4a SESSIÓ                                       

VISUALITZAM ALGUNS VÍDEOS MOLTS INTERESSANTS I DESPRÉS FEIM LES NOSTRES PRÒPIES CONCLUSIONS I APORTACIONS.





                                         5a SESSIÓ                                       

ELS INFANTS TAMBÉ SEGUEIXEN DUENT MÉS INFORMACIONS PER COMPARTIR A L'AULA. AVUI HEM POGUT VEURE MÉS BÉ PART DEL COR I L'APARELL DIGESTIU.

                                         6a SESSIÓ                                       
PER AQUESTA SESSIÓ EN VISUALITZAT ALGUNS VÍDEOS REFERENTS AL NOSTRE ESQUELET.




DESPRÉS LA PROPOSTA : FER EL NOSTRE PROPI ESQUELET AIXÍ COM NOSALTRES PENSAM QUE ESTÀ COMPOST.
EN MOVIMENT O ESTÀTIC, CONTENT O ENFADAT...
CADA UN A LA SEVA MANERA.
LES PRODUCCIONS SÓN REALMENT MOLT GUAPES I DIVERTIDES.


                                         7a SESSIÓ                                       
PER TANCAR AQUEST TEMA EN VOLGUT FER UNA CONVERSA I XERRAR DE QUIN HA ESTAT EL NOSTRE APRENENTATGE SOBRE TOTES LES CURIOSITATS QUE HEM VIST, CONFIRMAT, APRÉS... AMB QUINA CURIOSITAT ME VULL QUEDAR? QUÈ HE DESCOBERT I TROB QUE PER JO ÉS REALMENT SIGNIFICATIU?
AIXÍ QUE CADA INFANT ESCRIU I REPRESENTA EL SEU APRENENTATGE.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada